من و خاطرات

من و خاطرات بعد از 18 سالگی!

83. عشق یعنی خودِ خودِ حافظ!

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۱۰ ب.ظ

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست         سخن شناس نه ای جان من، خطا این جاست!

سرم به دنیی و عقبی فرو نمی آید                    تبارک الله از این فتنه ها که در سر ماست

در اندرون من خسته دل ندانم کیست                 که من خموشم و او در فغان و در غوغاست

دلم ز پرده برون شد کجایی ای مطرب                 بنال، هان، که از این پرده کار ما به نواست

مرا به کار جهان هرگز التفات نبود                       رخ تو در نظر من چنین خوشش آراست

نخفته ام ز خیالی که می پزد دل من                  خمار صد شبه دارم، شرابخانه کجاست؟ 

چنین که صومعه آلوده شد ز خون دلم                 گرم به باده بشویید، حق به دست شماست!

از آن به دیر مغانم عزیز می دارند                       که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست

چه ساز بود که در پرده می زد آن مطرب              که رفت عمر و هنوزم دِماغ پر ز هواست

ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند                 فضای سینه ی حافظ هنوز پر ز صداست






می خواستم همه دیوانشو بنویسم! ولی جا نمی شد!

  • مینا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی