من و خاطرات

من و خاطرات بعد از 18 سالگی!

139

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷ ب.ظ

تازگیا دارم سعی می کنم به همه چی با دید مثبت نگاه کنم و اون بدبینی و منفی بافی شدیدمو تو همه ی موارد کنار بذارم. این جوری زندگی خیلی آسون تره!

غذای دانشکده رو که همیشه برام عذاب الیم بود سعی می کنم با دل خوش بخورم. ینی تصور می کنم غذای یه رستوران بین راهی یا درجه پایینه. با غذای خونه مقایسه ش نمی کنم.

آفتابی که همیشه برام تو ماشین دردسر بود و با هر وسیله ممکن از رسیدنش به چشم و صورتم جلوگیری می کردم الان دیگه نیست. الان پرده ی پنجره ی اتوبوسم کنار می زنم، چشمامو می بندم و از خوردن آفتاب ملایم زمستونی به صورتم لذت می برم.

دیگه وقتی خسته و کوفته از دانشگاه می رسم اهل خونه رو مقصر نمی دونم! بدخلقی نمی کنم. دنبال بهانه نیستم برای داد و بیداد کردن.

بیشتر پیاده روی می کنم و ازش و از تنهایی و سریع پیاده رفتن لذت می برم. حتی تو شهر آلوده ای مث تبریز. حتی تو مسیر من که بدترین مسیر برای پیاده رویه.

می دونی، فک می کنم همین چیزای کوچیکن که ذره ذره جمع میشن و باعث میشن ما حس مثبت یا منفی ای داشته باشیم. همینا خلق ما رو تشکیل میدن. همینا باعث میشن احساس مصیبت زدگی یا احساس نشاط بکنیم.

زندگی به هرحال راه خودشو میره و می گذره، ولی این جوری خیلی آسون تره!

  • مینا

نظرات  (۲)

  • گلبرک آرام
  • آفرین
    خیلی عالیه
    باریک الله
    پاسخ:
    :)
    بله دقیقا همینطوره

    یعنی باورهای و علایقمون رو خودمون در برخورد با مسایل به وجود میاریم

    یکی از جاهاییی که میشه امتحان کرد و خودم هم تست کردم

    تو مزه های جدید بود

    مثلا تجربه خودم راجع به طعم انبه
    از بوی انبه هم خوشم نمیومد
    هیچوقت امتحانش هم نمی کردم

    تا اون روزی که فهمیدم باور ها و علایقمون رو خودمون می سازیم
    یه انبه از یخچال برداشتم
    با خودم گفتم من طعم و بوی انبه رو دوست دارم
    بعد با علاقه
    اول بوش کردم
    مثل یه نفس عمیق
    و با ری اکشنی مثبت گفتم به به، عاشقشم
    پوست گرفتمش و یه ذره اش رو گذاشتم تو دهنم
    امممم به به همون طعم رویایی 

    بله به همین راحتی
    انبه ی وحشناک رفت تو لیست میوه های مورد علاقه ام

    این روش رو خیلی جاها و تو خیلی چیزا امتحان کردم
    و الان واقعا معتقدم به اینکه علایق و باورهای ما ساخته ی دست خود ماست
    پاسخ:
    دقیقا! من هم از این تجربه ها کردم، و خیلیییییی حس خوبیه! :))))
    یه چیزی که ازش خوشت نمیاد رو به چیز مورد علاقه ت تبدیل کنی! خیلی حس مثبتیه. :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی